Das war ein großartiges Jahr!

Hüllhorst-Tengern. „Das war ein bewegtes und bewegendes Jahr 2017!“, blickte Horst Jording, Vorsitzender des Heimatvereins Tengern-Huchzen, am Freitagabend zurück. Grund, stolz zu sein, hatten die knapp 40 Anwesenden bei der Jahreshauptversammlung: „Am 26. Februar 1993 haben wir diesen Verein gegründet.“ Damals sei es den Mitgliedern wichtig gewesen, vor allem die Tradition des Backens in die nächsten Generationen weiterzutragen. „Und das ist uns gelungen!“

„Bevor ich aber die neuesten Neuigkeiten vorstelle“, so der seit 25 Jahren amtierende Vorsitzende,  „möchte ich mich bei allen bedanken, die zu diesem Erfolg beigetragen haben.“ Neben den vier Backtagen im Jahr, bei dem die Hauptlast auch in der Vor- und Nachbereitung läge, Hecke schneiden und Rasen mähen, gab es noch zahlreiche weitere Veranstaltungen, wie zum Beispiel „Fleisch im Backhaus“, die Beteiligung am 1. Mai-Umzug, bei dem der Heimatverein den 3. Platz belegte, das Abholzen dreier Kirschbäume „Hervorragendes Holz, mit dem wir unseren Vorrat für den Ofen gut auffüllen konnten!“ und nicht zuletzt der Frühschoppen an der Friedenslinde. „Gerade in der jetzigen Zeit ist es umso wichtiger, dieses Zeichen für Frieden auch in Zukunft fortzusetzen.“, erläuterte Jording.

Ob Spanferkelessen, Dorfpokalschießen oder das alljährliche Frauenfrühstück aus den Reihen der 258 Vereinsmitglieder habe kontinuierlich an Attraktivität und Beteiligung zugenommen. Tengern sei auch zu Weihnachten noch viel schöner geworden: „60 leuchtende Sterne säumen die Straßen durch das Dorf!“ Einen Dank richtete Jording auch im Namen des Vorstandes an die Aquarienfreunde, die erstmals beim Weihnachtsbacktag dabei waren; genauso, wie die Kindertanzgruppe des TuS. „Wie viel wiegt das Kälbchen?“, lautete erstmals beim Herbstbacktag in Huchzen eine zentrale Frage, „die für alle Großen und Kleinen lustig war – eine tolle Aktion, die wir beibehalten könnten!“ Für Vorfreude und Spannung sorgte dann der Blick in die Zukunft. Der Bauplan für die Erweiterung des Backhauses ist fertig. Der Anbau soll eine Größe von 6,30 mal 6,50 Meter haben und die bisherigen Bauten als zusätzlichen Raum für die Feierlichkeiten, Vorstandssitzungen und Begegnungen dienen: „Alles ist auf einer Ebene, damit also barrierefrei, geräumig und hervorragend für eine viel bessere Kommunikation.“ Geschätzt werde der Anbau auf rund 110.000 Euro, „sofern wir alle anstehenden Arbeiten vergeben würden.“, so Jording. Doch Ziel sei es, die Kosten durch möglichst viel Eigenleistung zu senken.

Neben dem Blick in die Zukunft fanden auch Wahlen statt:

Horst Jording (seit 25 Jahren 1. Vorsitzender), Ulrich Asmus (seit 25 Jahren Kassierer), Ulla Frevert (Schriftführerin) und Gerd Meier (Ortsheimatpfleger).

Neu in das Amt als Beisitzer wurden Melanie Bökelheide und Andreas Nolte gewählt.

100 Gedanken zu „Das war ein großartiges Jahr!“

1. People with high intuition are not liked very much, they are secretly admired, but most of the time they are not loved because they do not come to their job, they are also distant to those around them because they know the facts, life for these people is extra difficult and tiring.

2. It’s great to be here with everyone, I have a lot of knowledge from what you share, to say thanks, the information and knowledge here helps me a lot.

3. People with high intuition are not liked very much, they are secretly admired, but most of the time they are not loved because they do not come to their job, they are also distant to those around them because they know the facts, life for these people is extra difficult and tiring.

4. People with high intuition are not liked very much, they are secretly admired, but most of the time they are not loved because they do not come to their job, they are also distant to those around them because they know the facts, life for these people is extra difficult and tiring.People with high intuition are not liked very much, they are secretly admired, but most of the time they are not loved because they do not come to their job, they are also distant to those around them because they know the facts, life for these people is extra difficult and tiring.

5. TBT ne anlama geliyor biliyor musun dda paylaştın? Yoksa akıma ben de uyayım diye mi paylaştın. Keşke önce bir baksaydın. 🙂

6. Do you want to hit the jackpot in your SEO efforts? this online marketing offer is for you. I offer you the most advance and safe link building method thrive to your site top SERPS and traffic to your Website or Video.

7. Do you want to hit the jackpot in your SEO efforts? this online marketing offer is for you. I offer you the most advance and safe link building method thrive to your site top SERPS and traffic to your Website or Video.

8. Do you want to hit the jackpot in your SEO efforts? this online marketing offer is for you. I offer you the most advance and safe link building method thrive to your site top SERPS and traffic to your Website or Video.

9. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

10. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

11. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

12. Your style is really unique compared to other people I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this page. Herschel Shifrin

13. I will right away grasp your rss as I can’t find your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter
    service. Do you’ve any? Please let me understand in order that
    I may just subscribe. Thanks.

14. Howdy are using WordPress for your site platform? I’m new to the
    blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do
    you need any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

15. I enjoy reading through a post that will make people think. Also, thank you for allowing for me to comment. Ceciley Rriocard Ridgley

16. View the latest movie trailers for many current and upcoming releases. Many trailers are available in high-quality HD, iPod, and iPhone versions. Cristi Enos Jdavie

17. What a information of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity concerning unpredicted emotions. Suzy Natal Arianne

18. Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

19. If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

20. If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

21. If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela